najlepsze treści w internecie

Wirtualna centrala telefoniczna – dowiedz się więcej

Praca w call center od lat kojarzy się z siedzeniem w biurze w słuchawkach i odbieraniu telefonów od niezadowolonych klientów. Jednak zawód ten ewoluował i nie wygląda dzisiaj już tak jak kiedyś. Duży wpływ na tą zmianę ma wirtualna centrala. Sprawdź ten artykuł i dowiedz się wiecej na ten temat.

Rozwiązanie, do którego wystarczy komputer i Internet

Wirtualna centrala pozwala na znaczne zwiększenie mobilności, ponieważ nie wymaga kupowania dodatkowego sprzętu, wystarczy komputer z dostępem do internetu. Rozwiązanie to jest szczególnie polecana małym firmom, które nie zatrudniają wielu pracowników. Obsługa odbywa się za pomocą strony www co daje bardzo dużą swobodę, ponieważ agenci mogą pozwolić sobie na zmianę stanowiska pracy i bez problemu mogą pracować w domu. Nic więc dziwnego, że wirtualna centrala jest taka popularna.

Wirtualna centrala sprawdzi się w wielu firmach

Pracownicy centrali telefonicznych są popularnym zawodem gdyż prawie każda firma posiada biuro obsługi klienta, i musi zatrudniać ludzi, którzy będą rozmawiać z ludźmi dzwoniącymi ze skargą, lub aby otrzymać jakąś informację. Jednak nadal w tej branży dominują firmy, zatrudniające telemarketerów, którzy dzwonią do ludzi z ofertą zakupu jakiegoś produktu lub usługi. Pracownicy centrali telefonicznych są piętnowani w społeczeństwie, uważani są za natrętnych. W rzeczywistości nie jest to ich wina. Nie odpowiadają oni za to do kogo muszą zadzwonić, oraz jaki produkt lub usługę zaoferować. Również ceny, które przez wielu są uważane za niesprawiedliwe i wygórowane, nie są ustalane przez agenta. Dlatego nie powinno się wyżywać na pracownikach call center.

Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

Istnieją jednak sprawy, których zaletą jest możliwość załatwienia ich telefonicznie, jak na przykład ubezpieczenie zdrowotne, reklamacja, pomoc w uzyskaniu informacji czy umawianie spotkań. W dobie internetu coraz mniej osób korzysta z obsługi telefonicznej, ale nadal jest ona niezbędnym elementem każdej firmy. Dzwoniąc pod niektóre numery możemy trafić na symulator agenta call center czyli na nagrany wcześniej głos, który tłumaczy nam jak możemy rozwiązać nasz problem, jeżeli wcześniej wybierzemy go z listy. To rozwiązanie nigdy nie zastąpi żywego pracownika, ale z pewnością pozwala zaoszczędzić dużą ilość pieniędzy.