najlepsze treści w internecie

System przywoławczy w infrastrukturze hotelowej

Jeszcze do niedawna systemy przywoławcze były domeną szpitali i pensjonatów dla osób wymagających stałej opieki. Pełniły one rolę alarmową pozwalając na zawiadomienie personelu o konieczności udzielenia pomocy pacjentowi lub podopiecznemu domu opieki. Dziś podobijają rynek hotelarski. Sprawdź, dlaczego tak wielu hotelarzy stawia na to rozwiązanie.

Systemy przywoławcze – kiedyś

Kiedyś system przywoławczy pełnił rolę alarmową pozwalając na zawiadomienie personelu o konieczności udzielenia pomocy pacjentowi lub podopiecznemu domu opieki. Były to tradycyjne systemy przewodowe złożone z przycisków usytuowanych w pobliżu łóżek pacjentów oraz tablicy synoptycznej, na której wskazywana była lokalizacja przycisku, za pomocą którego pacjent wzywał pomocy. Pozwalało to personelowi na nadzór nad podopiecznymi bez konieczności ciągłego przebywania w ich pobliżu. Wraz z rozwojem systemów przywoławczych zaczęto je stosować w domach prywatnych co pozwoliło na zdalny monitoring nad ich mieszkańcami. Systemy te wykorzystywały dedykowane telefony lub komunikatory GSM w celu zdalnego połączenia podopiecznego z jego opiekunem i poinformowanie o potrzeby udzielenia pomocy. Z czasem rozwiązania te rozszerzały swoją funkcjonalność wykorzystując połączenia bezprzewodowe pomiędzy przyciskiem alarmowym, komunikatorem GSM i wewnętrznym sygnalizatorem / syreną alarmową. Funkcję przycisku zastąpił wtedy niewielki włącznik noszony na nadgarstku w formie gumowej bransolety przypominającej naręczny zegarek.

Systemy przywoławcze – dziś

Obecnie systemy przywoławcze stosowane są nie tylko dla celów bezpieczeństwa, lecz także dla zwiększenia komfortu podopiecznego. Taką właśnie rolę spełniają systemy przyzywowe montowane w hotelach i obiektach wypoczynkowych.
System przywoławczy w infrastrukturze hotelowej, podobnie do systemów stosowanych w obiektach szpitalnych, złożony jest z przycisku przyzywowego oraz tablicy sygnalizacyjnej, pozwalającej na lokalizację pokoju, do którego wezwano obsługę hotelową. Przyciski przyzywowe posiadają często także dodatkową funkcję, umożliwiającą odwołanie wezwania obsługi. W celu zapewnienia szybkiej reakcji personelu na wezwanie klienta, sygnalizacja wezwania obsługi może być także przekazywana na telefony komórkowe pracowników hotelowych. W rozbudowanych instalacjach, systemy przywoławcze mogą być rozwinięte o szereg usług dodatkowych budując usługę hotelowego concierge.