najlepsze treści w internecie

System powiadamiania i obsługa klientów w XXI wieku

System powiadamiania i obsługa klientów w XXI wieku

Każdy przynajmniej raz w życiu stołował się w miejscu, gdzie nie było odpowiedniej obsady kelnerskiej. Trzeba jednoznacznie przyznać, iż taka sytuacja jest bardzo problematyczna i może doprowadzić do nieprzyjemności w trakcie oczekiwania lub błędów przy odbieraniu zamówień. Do tego wywoływanie klientów z użyciem numerków lub wykrzykiwanie nazwy dania nie wpływa pozytywnie na wizerunek lokalu oraz atmosferę weń panującą.
Nowoczesna technologia – http://www.lrspoland.pl/235,zestaw-klient-start.html – i w tym zakresie sprawdza się „na piątkę”. Brak kelnera z przyczyn finansowych lub technicznych nie musi być wcale przeszkodą dla stworzenia świetnego i cenionego przez klientów lokalu gastronomicznego!

Cyfrowy kelner – z czego się składa?

Określenie to, de facto będące pewnym nadużyciem, określa system powiadamiania klientów o gotowości zamówionych przez nich dań. Zasada działania systemu jest bardzo prosta. Urządzenie sterujące podłączone do sieci komputerowej lokalu wykorzystuje transmisję radiową dla kodowania zamówień w obrębie pagerów, przypominających nieco większe barowe coastery (podkładki pod piwo). Pagery wydawane są przez pracowników w momencie składania przez klienta zamówienia. Informacja o zamówieniu trafia jednocześnie do punktu wydawania posiłków, gdzie oczekuje na zatwierdzenie, co skutkuje wygenerowaniem powiadomienia. Klient jest informowany o konieczności odbioru zamówienia za pomocą wibracji, dźwięków i barwnych świateł – z całą pewnością nie ma możliwości pominięcia docierających do niego sygnałów. W dalszym etapie wszystko jest proste. Klient udaje się z aktywnym pagerem do punktu odbioru, gdzie oddaje go pracownikowi. Pracownik deaktywuje pager poprzez zbliżenie do urządzenia sterującego albo robi to poprzez potwierdzenie odbioru na specjalnym ekranie dotykowym.
Przewagą nad klasyczną formułą samodzielnego odbioru posiłku jest możliwość pozostania przy stoliku lub też znajdowania się stale w pełnej odległości od punktu gastronomicznego. Przy odbiorze nie ma przepychanek, tłoków, a tryb wydawania zamówień jest bardziej płynny i komfortowy dla wszystkich.

W jakich miejscach dobrze wykorzystać takie technologie?

Bezapelacyjnie rozwiązania takie jak system powiadamiania sprawdzą się w obrębie:
– klubów, pubów,
– galerii handlowych, przestrzeni eventowych,
– wydarzeń kulinarnych w plenerze, food truckach,
– lokalach bez obsługi kelnerskiej,
– na festiwalach, wydarzeniach sportowych,
– wszędzie tam, gdzie występują tłoki.

Wykorzystanie takich technologii, jak system powiadamiania jest niesamowicie proste i nie wiąże się ze specjalnymi kosztami. Urządzenia można zakupić, wziąć w leasing lub w dzierżawę. Aktualnie firmy dostarczające sprzęt i oprogramowanie dla gastronomii mają w swojej ofercie systemy powiadamiania.
Klienci pozytywnie i z pewną dozą ciekawości odnoszą się do tych systemów, stwierdzając, iż są to bardzo funkcjonalne i niesamowicie użyteczne technologie. Odbiór zamówienia jest szybki, komfortowy i bezstresowy, a wpływ braku obsługi kelnera zminimalizowany.