najlepsze treści w internecie

Sposoby na pozyskiwanie klientów – jak wybić się na tle konkurencji?

Sposoby na pozyskiwanie klientów – jak wybić się na tle konkurencji?

Pozyskiwanie klientów nie jest łatwym zadaniem dla dużych i małych przedsiębiorstw. Niestety, konkurencja jest ogromna, a wybicie się na jej tle może być trudne, w szczególności, gdy mamy mocno ograniczony budżet na promocję.

Z jakich sposobów na pozyskiwanie klientów możemy skorzystać, dzięki którym nie zbankrutujemy? Które są najskuteczniejsze? W dzisiejszym artykule pokażemy Ci kilka metod, które warto wypróbować. Zachęcamy też do przeczytania tekstu: http://site-call.pl/6-sposobow-na-pozyskiwanie-klientow/. Tam znajdziesz więcej porad.

Promuj się w mediach społecznościowych

Statystyki jednoznacznie pokazują, że Polacy lubią spędzać czas w mediach społecznościowych. W naszym kraju z Facebooka korzysta aż 16 mln osób, z czego 72 proc. użytkowników codziennie się na nim udziela. Według badań 11 mln polskich internautów średnio spędza prawie dwie godziny swojego życia.
Oczywiście, nie tylko portal Marka Zuckerberga przyciąga naszych rodaków. Popularnością cieszy się Instagram, a w niektórych kręgach coraz więcej użytkowników zyskuje Twitter (korzystają z niego głównie politycy i dziennikarze) czy LinkedIn (tutaj można znaleźć przedsiębiorców i pracowników z różnych branż).

Z rosnącą popularnością mediów społecznościowych bierze się trend, który jest istotny dla Ciebie, jeśli szukasz sposobu na pozyskiwanie klientów. Portale, w szczególności Facebook, to dla wielu klientów źródło informacji o interesującej go firmie. W momencie, w którym użytkownik szuka fryzjera, mechanika lub innej usługi w Internecie, bardzo często odwiedza fanpage danej firmy. Coraz więcej potencjalnych klientów zadaje pytania przez Messengera czy pod komentarzem, dlatego też warto mieć swój profil.

Pamiętaj też o tym, że Facebook, Instagram, Twitter lub inny portal to szansa na zbudowanie własnej społeczności. Publikując posty, zdjęcia czy informacje z życia firmy – na przykład o promocjach – tworzysz więź między użytkownikiem a firmą oraz budujesz lojalność i silną markę.

Newsletter – kolejna szansa na budowanie więzi

To kolejne narzędzie, które pomoże Ci budować więź z potencjalnym klientem. Różnica między newsletterem a portalami społecznościowymi jest taka, że zamiast używać walla na Facebooku czy zdjęć na Instagramie, wykorzystujesz wiadomości elektroniczne. Regularnie wysyłając odbiorcom maile (oczywiście, tylko tym osobom, które zapisały się na Twoją listę mailingową) budujesz relacje, a także lojalność wobec marki, a co za tym idzie, to Twoja szansa na pozyskiwanie klientów.

SiteCall pomaga w pozyskiwaniu klientów

Bardzo często jest tak, że klient sam szuka usługi/produktu i rezygnuje z zakupu nie z powodu ceny, ale ze względu na utrudniony kontakt z daną firmą. Obecnie klientowi zależy na jak najszybszym załatwieniu sprawy przy jak najmniejszych formalnościach. Aby spełnić jego oczekiwania, warto umożliwić mu prosty kontakt z Twoją firmą.

Rozwiązaniem, dzięki któremu osiągniesz ten efekt, jest SiteCall. To system, za pomocą którego internauta wchodzący na Twoją stronę internetową, może poprosić o rozmowę z konsultantem. Wystarczy, że kliknie słuchawkę (pojawi się ona po wprowadzeniu krótkiego kodu źródłowego w witrynie) na stronie wyświetlającą się według Twoich preferencji (najczęściej jest to prawy dolny róg strony, ale możesz ustawić ją w innym miejscu). Gdy to zrobi, wyświetli mu się formularz kontaktowy. Teraz wystarczy, że użytkownik wpisze swój numer telefonu, a pracownik firmy dostanie informacje, by się z nim skontaktować. System automatycznie przekierowuje rozmowę, dzięki czemu pracownik może oddzwonić do potencjalnego klienta nawet w 28 sekund!